تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

آموزش مهارتهای بازاریابی-seo-آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی-email marketing-ایمیل مارکتینگ-تبلیغات

آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

اعظم
آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی آموزش مهارتهای بازاریابی-seo-آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی-email marketing-ایمیل مارکتینگ-تبلیغات
تب داغ بازاریابی اینترنتی باعث شده است تا هر کسی در این بازار شام مدعی تخصص شود. در این بین آنچه بیشتر از همه سر و صدا دارد و هر کسی که از مادرش قهر میکند به سراغ آن می رود، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی و فروش از طریق ایمیل است… .

تمام مدعیان تخصص در زمینه بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت را میتوان با روشهایی تحمل کرد! ولی اهالی این بخش تخصص یعنی ایمیل مارکتینگ غیر قابل تحمل شده اند!

برای شروع به سراغ تعریف ایمیل مارکتینگ می رویم:

تعریف ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مشتریان سابق و هر کس دیگری که خودش ایمیل خود را از یک راه مشخص به ما داده است، ایمیل مارکتینگ نامیده می شود. ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروشهای آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی اینچنینی انجام شود. بسته به میزان دانش فرد ارسال کننده، ایمیل می تواند ۱. صرفاً تبلیغاتی باشد. ۲. علمی-تبلیغاتی باشد. ۳. تفریحی-تبلیغاتی باشد.

اما چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت میگیرد.

یک ایمیل مارکتینگ خوب باید حداقل شرایط زیر را دارا باشد :
 
  • کلیه ایمیلها به INBOX  دریافت کنندگان وارد شده و نه در Bulk mail آنها .
  • ایمیلها به روز و معتبر باشد و از طرق حساب شده جمع آوری شده باشد .
  • زمان ارسال ایمیلها منطقی و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال شود .
  • متن ارسالی واقعی و به دور از جنجال های تبلیغاتی بوده و شان مخاطب را در نظر بگیرد .
  • دریافت کننده این اختیار را داشته باشد که خود را از لیست دریافت کنندگان خارج سازد .
  • در متن ارسالی سایت یا آدرسی برای رجوع بعدی کاربران در نظر گرفته شود .
  • امکان ارسال مجدد به همان آدرس ها برای یادآوری وجود داشته باشد .
  • ایمیل ها طبقه بندی شده باشد .
  • باید به کاربرانی ایمیل ارسال کرد که خودشان ایمیلشان را به شما داده اند.
  • باید عنوان و متن ایمیل کوتاه و مختصر باشد.
  • باید لینکی از وب لاگ با وب سایت خود را در متن ایمیل قرار دهید.
  • باید بصورت دوره ای نسبت به ارسال ایمیل اقدام کنید.
  • نباید با ارسال ایمیلهای زیاد کاربران را خسته کنید.
  • نباید از تصاویر زیاد در متن ایمیل استفاده کنید.
  • نباید آدرسهای ایمیل را خریداری کنید.
  • نباید اسپم ایجاد کنید.

خرید آدرس های ایمیل کاربران و ایمیل مارکتینگ

باید این امکان را در سایت قرار دهید که کاربران به خواست خود ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند. اما با توجه به اینکه جمع آوری ایمیلها کار زمانبری می باشد برخی از وب سایتهایی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند در قبال دریافت مبلغی، این امکان را به شما می دهند که بصورت ماهانه به تعداد زیادی از کاربران (یک میلیون و بیشتر) ایمیل ارسال کنید.

به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از این کاربران تمایلی به دریافت ایمیلهای شما ندارند بهتر است از این روش استفاده نکنید. اما اگر کالا و خدماتی که ارائه می دهید جنبه عمومی دارند و تمایل به استفاده از این روش دارید، سعی کنید چند ماه یک بار از این روش استفاده کنید و بیش از حد از این روش استفاده نکنید.

برای کالاهای تخصصی تر نیز اصلا نباید از این روش استفاده کرد.

منبع: برگرفته از سایتهای : http://84edu.net ، http://www.ehost.ir، http://www.seosem.ir



برچسب ها: ایمیل مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ چیست، بازریابی ایمیلی، اصول ایمیل مارکتینگ،

تاریخ : جمعه 23 آبان 1393 | 02:47 ب.ظ | نویسنده : اعظم یزدی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • تا نیوز