تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

آموزش مهارتهای بازاریابی-seo-آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی-email marketing-ایمیل مارکتینگ-تبلیغات

آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

اعظم
آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی آموزش مهارتهای بازاریابی-seo-آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی-email marketing-ایمیل مارکتینگ-تبلیغات

استفاده از قدرت بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند مخاطبین و مشتری های شما را به شکل تاثیرگذاری افزیش دهد. اما شروع کردن بازاریابی در شبکه های اجتماعی بدون داشتن درک عمیق از شبکه های اجتماعی یا تجربه قبلی می تواند چالش برانگیز و مشکل باشد.

ضروریست که پایه و اساس و اصول بازاریابی اجتماعی را بفهمید. از به حداکثر رساندن کیفیت محتوا گرفته تا افزایش حضور در شبکه های اجتماعی، رعایت این 10 اصل مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد که شالوده ای را بنا کنید که به شما، مشتریان ما، برند شما و شاید هم مهمترین چیز یعنی هدف شما خدمت خواهد کرد.


بازاریابی در شبکه های مجازی

1) اصل اول بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل گوش دادن

برای موفقیت در شبکه های اجتماعی لازم است که بیشتر گوش دهید و کمتر حرف بزنید. محتواهایی که توسط مخاطبان هدفتان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است را مطالعه کنید و در گفتگوهایشان شرکت کنید تا بفهمید که چه چیزهایی برایشان مهم است. فقط در این صورت است که می توانید مطالب و مکالماتی را ایجاد کنید که برای مخاطبانتان مفید و نه بی ارزش باشد.

 

2) اصل دوم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل تمرکز

بهتر است کار تجاری و بازاریابی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید را به صورتی تخصصی انجام دهید نه این که

تجارتتان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در بر بگیرد. بازاریابی در شبکه های اجتماعی که با تمرکز بالا بر روی یک استراتژی بازاریابی با هدف ساخت یک برند قدرتمند باشد شانس بیشتری برای موفقیت دارد، تا استراتژی های پراکنده ای که تلاش می کنند همه چیز و همه کس را در بر بگیرند.

 

3) اصل سوم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل کیفیت

کیفیت کمیت را مغلوب می کند. این که 1000 نفر را داشته باشید که مطالب شما را می خوانند، به اشتراک می گذارند و با مخاطبان خود در مورد آن ها صحبت می کنند از 10000 نفر که پس از اولین ارتباط با شما دیگر سر و کله شان پیدا نمی شود بهتر است.  

 

4) اصل چهارم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل بردباری

موفقیت در بازاریابی در شبکه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد. با این که دستیابی به موفقیت های عظیم غیر ممکن نیست، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که برای دستیابی به این موفقیت، به متعهد بودن به رفتن یک راه طولانی نیاز داشته باشید.

 

5) اصل پنجم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل تصاعد

اگر شما محتواهای با کیفیت و جذاب ایجاد کنید و بکوشید که مخاطبانی فعال و پیگیر پیدا کنید، آن ها محتواهای ایجاد شده توسط شما را در فیسبوک، توئیتر، لینکد این، وبلاگ هایشان و جاهای دیگر منتشر می کنند.

این به اشترک گذاری و مباحثه ای که در مورد محتواهای شما انجام می شود، احتمال یافته شدن محتواهای شما توسط موتورهای جستجو در جستجوی کلیدواژه ها را افزایش می دهد و این خود منجر به صدها یا هزاران راه جدید برای یافته شدن شما توسط مردم خواهد شد.

 

6) اصل ششم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل تاثیرگذاری

برای یافتن افراد اثر گذار در بازار هدفتان در شبکه های اجتماعی زمان صرف کنید، افرادی که مخاطبان فعال و با کیفیت دارند و احتمال دارد که به محصولات، خدمات و تجارت شما علاقمند شوند. با این افراد ارتباط برقرار کنید و بکوشید که با آن ها رابطه نزدیک برقرار کنید.

اگر به عنوان منبعی جذاب و معتبر از مطالب مفید در رادار این افراد شناخته شوید، ممکن است مطالب شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند که این کار می تواند شما و تجارتتان را در برابر گروه جدید و عظیمی از مخاطبین قرار دهد.

 

7) اصل هفتم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل تاثیرگذاری

اگر تمام زمان خود در شبکه های اجتماعی را صرف تبلیغ مستقیم محصولات یا خدمات خود کنید، مردم مطالب شما را مطالعه می کنند و با شما وارد مکالمه می شوند.  باید به این مکالمات ارزش بدهید. محتواهای جذاب ایجاد کنید و با افراد تاثیرگذار شبکه های اجتماعی مرتبط شوید. در طول زمان همین افراد به کاتالیزورهایی برای بازاریابی فرد به فرد برای تجارت شما خواهند شد.

 

8) اصل هشتم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل سپاس گزاری

شما کسی که حضورا به نزدتان بیاید را نادیده نمی گیرید پس کسانی که به صورت آنلاین به سراغ شما میایند را هم نادیده نگیرید. ساختن روابط صمیمانه یکی از مهمترین گام ها برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی در شبکه های اجتماعی است، بنابراین همیشه از کسانی که در شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می کنند قدردانی کنید.

 

9) اصل نهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل در دسترس بودن

نباید اینگونه باشد که مطالبی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و سپس ناپدید شوید. باید سعی کنید که همیشه در دسترس مخاطبان خود باشید. این یعنی لازم است که به صورت مستمر محتوا منتشر کنید و در مکالمه با مخاطبان شرکت کنید. دنبال کنندگان شما می توانند بی وفا باشند و اگر برای هفته ها یا ماه ها ناپدید شوید آن ها برای جایگزین کردن شما با دیگری تردید به خود راه نخواهند داد.

 

10) اصل دهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصل تعامل متقابل

نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید که محتواهای شما را به اشتراک بگذارند و برای شما تبلیغ کنند اما شما متقابلا این کارها را برای آن ها انجام ندهید. بنابراین بخشی از زمانی که برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی صرف می کنید باید بر روی به اشتراک گذاری و تبلیغ کردن محتواهای دیگران متمرکز شود.

برگرفته از وبسایت :http://www.10s.ir
برچسب ها: بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی اجتماعی، جدیدترین و موثرترین شیوه های تبلیغاتی، موفقیت تجاری، برندسازی، افزایش فروش و سود، استراتژی بازاریابی،

تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1393 | 12:11 ب.ظ | نویسنده : اعظم یزدی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • تا نیوز