تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

آموزش مهارتهای بازاریابی-seo-آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی-email marketing-ایمیل مارکتینگ-تبلیغات

آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی

اعظم
آموزش بازاریابی مجازی اینترنتی آموزش مهارتهای بازاریابی-seo-آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی-email marketing-ایمیل مارکتینگ-تبلیغات

واژه اینفوگراف (Info graphic) خلاصه شده‌ای از Information Graphic است .امروزه اینفوگراف ها را زیاد در اطراف خود مشاهده می‌كنیم، كتاب‌های كودكان، اخبار، نقشه‌ها و ارائه اطلاعات علمی، همه به نوعی از اینفوگراف به عنوان یك ابزار كارا استفاده می‌كنند. ابزاری كه دو هدف عمده را پوشش می‌دهد:

  • كمك به نمایش سریع، واضح و زیبای ایده‌های پیچیده
  • نشر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصری و سهل‌الوصول
دنیای بدون اینفوگراف دنیایی گیج و خسته کننده و خواهد بود. ارائه‌هایی شامل صفحات پی در پی متون سیاه و سفید و اعداد و ارقام بی روح. ( شبیه متن یک کتاب حسابان با فونت 12 یا کمتر !) یا یک فایل پاورپینت پر از متن و clip art در زمینه‌ای تیره !


با این وضعیت چه میزان از مفاهیم را می‌توان به درستی انتقال داد؟ چه بخشی از مخاطبان جذب خواهند شد؟

در دنیای امروز که دنیای کمیابی توجه است، طراحان، آموزگاران، خبرنگاران و ... اینفوگرافیک را به عنوان موهبتی یافته‌اند که در رساندن سریع تر و تیزهوشانه‌تر مقاصدشان به مخاطبان آن‌ها را یاری می‌رساند. (یک انقلاب بصری!)

امروزه باید بصری صحبت کنیم ! با تصویر سازی درست، افراد می‌‎توانند سریعتر و با پشتیبانی اطلاعات بهتر تصمیم سازی کنند.

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند.این نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند .

مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. حتی ارتباط میان اشیا و اطلاعات را به شکل بصری ذخیره می‌کند نه لغوی.

برای مثال به سه لغت مداد، تلفن و تلویزیون فکر کنید- چه چیز اول به ذهنتان می‌آید؟ آیا به حروف تشکیل دهنده این لغات فکر می‌کنید یا به شکل فیزیکی آن‌ها؟ پس همان‌طور که مشاهده می‌کنید درک و یادگیری صورت فیزیکی و بصری داده‌ها و اطلاعات برای مغز ما به مراتب آسان‌تر از فهم شکل نوشتاری آن‌ها است.

تحقیقات نشان می‌دهد كه مردم توجه كمتری به نوشته‌ها و متون دارند و این توجه كمتر و كمتر می‌شود و تمایل برای صرف زمان بیش‌تر بر جنبه‌های بصری وجود دارد.استفاده از گرافیک‌های اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد. شاید به همین دلیل باشد كه امروزه گرافیك‌های اطلاع رسان همه جا مشاهده می‌شوند، از نشریات گرفته تا علائم راهنمایی و رانندگی.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت http://www.infographic.ir/intro  مراجعه کنید.


برچسب ها: اینفوگرافیک، اینفوگرافیک چیست، اینفوگرافیک بهتربن ابزار ارائه،

تاریخ : شنبه 1 آذر 1393 | 08:39 ب.ظ | نویسنده : اعظم یزدی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • تا نیوز